zondag 17 november 2019

Eerste team speelt gelijk in tweede ronde

Afgelopen vrijdag trad het eerste team aan tegen Schaakmat Westland 2.
Met Gerard als invaller voor Sascha en Wim als last-minute invaller voor de zieke Michel begonnen we aan de wedstrijd.
Dave nam met zwart in de opening te veel risico en kreeg het deksel snel op zijn neus.
De tegenstander van Erik Jan verdedigde zich in een scherpe Siciliaan te passief. De witte aanval sloeg daardoor snel door.
. Na een ingewikkelde opening kwam Rudi in het voordeel en won fraai. Kees had de hele partij druk en ruimteoverwicht. Zijn tegenstander had maar weinig zetten en koos de verkeerde.
Zelf speelde ik een partij uit meerdere stukken. Het voordeel dat ik na de opening had raakte ik weer kwijt. Ik gaf zelfs een kwaliteit weg, maar gelukkig zag mijn tegenstander dat niet. Een paar zetten later had ik een toren kunnen winnen, maar dat zag ik dan niet.
Dit alles resulteerde in een volkomen gelijk eindspel. Mijn tegenstander sloeg mijn remise-aanbod af vanwege het teambelang.
Een paar zetten later overzag hij en trucje en was het alsnog een punt voor Pijnacker
De stand was inmiddels 4-1 en een halfje zou dus genoeg zijn.
Helaas verloor Wim zijn slecht staande partij, liet Jeroen de vijandelijke dame in zijn stelling. Alle hoop was op Gerard. Hij verloor een beter staand eindspel. Eindstand dus 4-4.

Aad van Gent

Geen opmerkingen: